Kluczowe zasady międzynarodowego systemu handlu


ORGANIZACJA HANDLU ŚWIATOWEGO W ZAKRESIE WTO: PODSTAWA Zasady systemu handlu Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się: rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowością, telekomunikacją, zakupami przez rządy, normami przemysłowymi i bezpieczeństwem produktów, przepisami sanitarnymi żywności, własnością intelektualną i wiele innych. Ale we wszystkich tych dokumentach wykonuje się wiele prostych, podstawowych zasad. Zasady te są fundamentem wielostronnego systemu handlu. Bliższe spojrzenie na te zasady: Kliknij przycisk, aby otworzyć element. Drzewo nawigacji po stronach zostanie otwarte tutaj, jeśli w przeglądarce zostanie włączona obsługa JavaScript. 1. Najbardziej uprzywilejowany kraj (MFN): równe traktowanie innych osób Zgodnie z porozumieniami WTO państwa nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi. Przyznaj osobie specjalnej (np. Niższej stawce celnej dla jednego ze swoich produktów) i musisz to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO. Ta zasada jest znana jako leczenie najbardziej uprzywilejowane (MFN) (patrz ramka). Jest tak ważne, że jest to pierwszy artykuł ogólnej umowy w sprawie taryf celnych i handlu (GATT). który reguluje handel towarami. MFN jest również priorytetem w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu usługami (art. 2) i Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS) (art. 4), chociaż w każdej umowie zasada jest nieco inaczej traktowana . Razem te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Niektóre wyjątki są dozwolone. Na przykład kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która ma zastosowanie tylko do towarów sprzedawanych w grupie dyskryminującej towary z zewnątrz. Mogą też dać krajom rozwijającym się szczególny dostęp do ich rynków. Lub kraj może podnieść bariery przeciwko produktom, które są uznawane za niesprawiedliwie handlowane z określonych krajów. W usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach dyskryminować. Porozumienia dopuszczają tylko te wyjątki na ścisłych warunkach. Ogólnie rzecz ujmując, MFN oznacza, że ​​za każdym razem, gdy kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług ze wszystkich swoich partnerów handlowych, zarówno bogatych, jak i słabych, słabych lub silnych. 2. Traktowanie narodowe: Traktowanie obcokrajowców i mieszkańców równomiernie Importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo po tym, jak obce towary trafiły na rynek. To samo dotyczy usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów. Ta zasada traktowania narodowego (nadając tym samym traktowanie obywatelom tym samym obywatelom) znajduje się we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO (art. 3 GATT, art. 17 GATS i art. 3 TRIPS), chociaż po raz kolejny stosuje się zasadę w każdym z nich nieco inaczej. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej. Dlatego naliczanie ceł przywozowych nie stanowi pogwałcenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są pobierane na równoważny podatek. Freer trade: stopniowo, poprzez negocjacje z powrotem do góry Obniżenie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Do barier należą cła (lub taryfy celne) oraz środki, takie jak zakaz przywozu lub kontyngenty, które selektywnie ograniczają ilości. Od czasu do czasu omówiono również inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i polityki kursowej. Od czasu powstania GATT w latach 1947-48 odbyło się osiem rund negocjacji handlowych. Trwają kolejne dziewiątą rundę w ramach agendy rozwoju z Doha. Początkowo koncentrowały się one na obniżaniu taryf (ceł) na importowane towary. W wyniku negocjacji do połowy lat 90. kraje uprzemysłowione poziomy taryfowe na towary przemysłowe spadały stale do mniej niż 4. Jednak w latach osiemdziesiątych negocjacje rozszerzyły się na pokrycie barier pozataryfowych na towary i na nowe obszary takich jak usługi i własność intelektualna. Otwarcie rynków może być korzystne, ale wymaga także dostosowania. Porozumienia WTO pozwalają krajom stopniowo wprowadzać zmiany poprzez stopniową liberalizację. Kraje rozwijające się są zwykle dłużej przestrzegane. Przewidywalność: poprzez wiążące i przejrzyste powrót Czasami obiecując, że nie podnoszą bariery handlowej, może być tak samo ważne, jak obniżyć ją, ponieważ obietnica daje firmom lepsze spojrzenie na ich przyszłe możliwości. Dzięki stabilności i przewidywalności zachęca się do inwestycji, tworzone są miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni korzystać z zalet wyboru konkurencji i niższych cen. Wielostronny system handlu to próba podjęcia przez rządy, aby środowisko biznesowe stało się stabilne i przewidywalne. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania Procent taryf związanych przed i po rozmowach z 1986-94 (tzn. Taryfy, w związku z czym procenty nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej) W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki towarów lub usług , wiążą ich zobowiązania. W przypadku towarów towary te wiązały się z pułapami stawek celnych. Czasem kraje importują podatek od stawek niższych od stawek obowiązujących. Często jest tak w krajach rozwijających się. W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmienić wiązania, ale dopiero po negocjacjach z partnerami handlowymi, co może oznaczać kompensację ich utraty handlu. Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu w ramach wiążących zobowiązań (zob. Tabela). W rolnictwie obecnie 100 produktów obowiązuje taryfy. Rezultatem tego jest znacznie większy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się również poprawiać przewidywalność i stabilność na inne sposoby. Jednym ze sposobów jest zniechęcenie do korzystania z kwot i innych środków służących do ustalania limitów ilości przywozu, w związku z zarządzaniem kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe gry. Innym jest uczynienie z krajów, w których reguły handlowe są przejrzyste i publiczne (przejrzyste). Wiele porozumień WTO wymaga, aby rządy ujawniały swoje polityki i praktyki publicznie w kraju lub powiadomiły WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. WTO jest czasami określana jako instytucja wolnego handlu, ale nie jest ona całkowicie dokładna. System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony. Bardziej dokładnie, jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. Przepisy dotyczące niedyskryminacji w sprawach MFN i traktowania narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlu. Tak samo są te, które dotyczą dumpingu (eksportowanie poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku) i subsydiów. Kwestie są złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych wyliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwym handlem. Wiele innych porozumień WTO ma na celu wspieranie sprawiedliwej konkurencji: na przykład w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach. Porozumienie w sprawie zamówień rządowych (umowa wielostronna podpisana przez nielicznych członków WTO) rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy jednostek rządowych w wielu krajach. I tak dalej. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych do góry System WTO przyczynia się do rozwoju. Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się wdraania układów systemów. Same porozumienia odziedziczą wcześniejsze przepisy GATT, które pozwalają na szczególną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się. Ponad trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje w okresie przejścia na gospodarkę rynkową. W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło niezależne programy liberalizacji handlu. Jednocześnie kraje rozwijające się i gospodarki transformacji były o wiele bardziej aktywne i miały większy wpływ na negocjacje Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich rundach, a to jeszcze w obecnym programie rozwoju z Doha. Po zakończeniu Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość obowiązków wymaganych przez kraje rozwinięte. Porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów. Decyzja ministerialna przyjęta po zakończeniu rundy podkreśla, że ​​kraje lepiej rozwinięte powinny przyspieszyć realizację zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, a także dąży do zwiększenia ich pomocy technicznej. Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla niemal wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych. W związku z tym WTO i jej członkowie nadal prowadzą proces uczenia się. Obecna agenda rozwoju w Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień Rundy Urugwajskiej. System handlu powinien być. bez dyskryminacji kraj nie powinien dyskryminować swoich partnerów handlowych (nadając im status najwyższego uprzywilejowania lub MFN) i nie powinien dyskryminować własnych i zagranicznych produktów, usług lub obywateli (uprzywilejowanych przez te kraje) negocjacje przewidywalne zagranicznych firm, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe (w tym taryfy i bariery pozataryfowe) nie powinny być podnoszone arbitralnie, a zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO bardziej konkurencyjne zniechęcające do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia eksportowe i w celu uzyskania udziału w rynku bardziej korzystnych dla mniej rozwiniętych krajów, dając im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi sprzecznością. Sugeruje to specjalne traktowanie, ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich równych. Oto co się dzieje. Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych. Jeśli kraj polepszy korzyści, jakie daje jednemu z partnerów handlowych, musi dać takie same traktowanie wszystkim pozostałym członkom WTO, aby wszyscy pozostali najbardziej uprzywilejowani. Status państwa najbardziej uprzywilejowanego (MFN) nie zawsze oznaczał równe traktowanie. Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych w kraju. W ramach GATT i obecnie WTO, klub MFN nie jest już wyłączny. Zasada MFN zapewnia równe traktowanie każdego kraju przez ponad 140 innych członków. Istnieją jednak pewne wyjątki. Cele modułu w handlu międzynarodowym (LAWM692) Moduł będzie krytycznie rozważał podstawowe zasady i zasady handlu międzynarodowego. W szczególności moduł skoncentruje się na prawodawstwie materialnym Światowej Organizacji Handlu (WTO), którego celem jest stworzenie otwartego, niedyskryminacyjnego i wielostronnego systemu handlu. Zapozna się z niektórymi podstawowymi porozumieniami WTO i rozważy sposób, w jaki te i podstawowe pojęcia, takie jak zasady traktowania narodowego i najbardziej uprzywilejowanego państwa były interpretowane i stosowane przez organ rozstrzygający WTO. Przeanalizuje potencjalne i faktyczne skutki, jakie wprowadzają w życie te reguły dla rządów w zakresie prowadzenia własnej polityki regulacyjnej i rozważają stopień, w jakim zniesienie barier handlowych i taryfowych pozataryfowych może skutecznie pobudzić rozwój społeczno-gospodarczy. ILO: Umiejętności specyficzne dla poszczególnych modułów 1. Rozpoznaj, przypominaj, wyjaśnij i przeanalizuj podstawowe zasady prawa międzynarodowego 2. Udowodnij swoją zdolność do krytycznej analizy substancji i stosowania podstawowych zasad handlu międzynarodowego, interpretowanych przez organ rozstrzygania sporów WTO 3. Związać się z wiedzą na temat zasad i zasad prawa, które stosują się do podstawowych zasad handlu międzynarodowego do szerszego teoretycznego materiału pracy dotyczącego rozwoju, prawa i globalizacji 4. Opracowanie i sformułowanie własnej perspektywy w relacje między WTO a regulacją międzynarodowej działalności gospodarczej 5. Zbadaj niektóre z aktualnych wyzwań stojących wobec rządów wdrażających porozumienia WTO w jurysdykcjach krajowych 6. Przegląd przyszłego rozwoju prawa w ramach Światowej Organizacji Pracy WTO: umiejętności specyficzne dla dyscypliny 7. Określenie, zlokalizować i pobierać wiele podstawowych i wtórnych, prawnych i nielegalnych, papierowych i elektronicznych źródeł uregulowanie handlu międzynarodowego. 8. Udowodnij swoją zdolność do krytycznej analizy substancji, struktur i stosowaniu przepisów regulujących handel międzynarodowy. 9. Identyfikuj i analizuj problemy prawne wynikające z wdrożenia międzynarodowych przepisów handlowych w ustawieniach regionalnych, krajowych i niższych niż krajowe 10. Podejmować i organizować trwałe i systematyczne, niezależne badania, które identyfikują, krytykują i syntetyzują różne poglądy na temat regulacji handlu międzynarodowego. 11. Ocena dostępnych opcji politycznych dostępnych rządom w opracowywaniu i stosowaniu regulacji handlu międzynarodowego na podstawie Twojej wiedzy i analizy istniejących badań i literatury. ILO: umiejętności osobiste i kluczowe 12. rozwijać umiejętności niezbędne do prowadzenia niezależnych badań, wykorzystując różne źródła (np. Międzynarodowe instrumenty prawne, przypadki, czasopisma, gazety i elektroniczne źródła informacji) 13. Wybierz, nadaj priorytety, analizuj i organizuj swoje badania sporządzenie spójnego, trwałego i złożonego argumentu do ścisłego terminu 14. Opracowanie spójności i jasności w ustnych i pisemnych prezentacjach, które pozwalają na skuteczne wyrażanie innych krytycznej oceny zdobytej wiedzy 15. Udowodnić, że jest kompetentny w użyciu liczba elektronicznych technologii informacyjnych, w tym przetwarzanie tekstów, internetowe bazy danych i pakiety prawne, takie jak Westlaw i Lexis 16. Odzwierciedlaj swoje doświadczenie i wydajność w celu koncepcji i zaplanowania własnego rozwoju 17. Zarządzanie czasem, aby nadać priorytet i realizować zadania niezależnie czy z innymi. Plan zajęć Seminarium 1 - Liberalizacja handlu i WTO oraz system rozstrzygania sporów WTO Seminarium 2 - środki graniczne (taryfy i akcje) Zasady niedyskryminacji (najbardziej uprzywilejowany kraj i traktowanie narodowe) Seminarium 3 Wyjątki od zasad WTO Instrumenty polityki handlowej (anty - dumping, subsydia i środki wyrównawcze oraz zabezpieczenia) Seminarium 4 - Rozbieżności w porozumieniach WTO: Porozumienie w sprawie porozumień w sprawie porozumień w sprawie porozumień w sprawie porozumień dotyczących umów sanitarnych i fitosanitarnych (porozumienia w sprawie SPS) w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (Seminarium Porozumienia TRIPS 5 - Singapur i inne kwestie: poszerzenie zakresu WTO Przejmowanie tych umiejętności odbywać się będzie głównie poprzez przygotowanie do 5 seminariów skierowanych do tutorów, wymagających aktywnego udziału ze strony całej grupy. moduł zobowiązany do podjęcia zadań lub ról określonych przez opiekuna indywidualnie lub w grupie, które wymagają niezależnych badań, w celu napisania i przedstawienia dokumentu pozostałej grupie. Wszyscy uczniowie powinni zapoznać się z tym dokumentem z wyprzedzeniem wraz z materiałem wskazanym w ulotce dla wykładowców. Ponadto uczniowie pracują niezależnie na podstawie eseju ocenianego alternatywnie, jednego modułu wyboru studentów ocenianego przez rozprawę Działania edukacyjne i metody nauczania (podane w godzinach studiów) Planowane zajęcia dydaktyczne i dydaktyczne Prowadzone z niezależnym badaniemReconsereding International Trading System międzynarodowy system wymiany handlowej zostanie przywrócony na swój dotychczasowy sukces dzięki poprawie rzeczywistego poziomu liberalizacji wiążącej i zakotwiczającej dyskryminację wszędzie w systemie lub dążeniu do niskiego poziomu barier handlowych Jak można wzmocnić system wobec pojawiających się zagrożeń dla protekcjonizmu? potrzebujemy pauzy w dzisiejszych rozmowach o liberalizacji, a zamiast tego koncentrować się na uzgodnieniu formuł dla przyszłej liberalizacji i - co ważniejsze - na prostych formułach wyjątków od zasad WTO. Jaka jest właściwa równowaga między nacjonalizmem a wielostronnością Czy reformy wymagają wyrównywania strat w systemie lub na zewnątrz Wha t są problemami, które przedsiębiorstwa w obecnym systemie handlu międzynarodowego i jak można złagodzić te problemy w ramach istniejącego systemu instytucjonalnegoSlideshare korzysta z plików cookie w celu poprawy funkcjonalności i skuteczności oraz do zapewnienia Ci odpowiedniej reklamy. Jeśli nadal przeglądasz witrynę, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie w tej witrynie. Zobacz naszą umowę użytkownika i politykę prywatności. Slideshare używa plików cookie w celu poprawy funkcjonalności i skuteczności, a także dostarczenia Ci odpowiednich reklam. Jeśli nadal przeglądasz witrynę, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie w tej witrynie. Szczegółowe informacje można znaleźć w Polityce prywatności i umowie użytkownika. Poznaj wszystkie swoje ulubione tematy w aplikacji SlideShare Pobierz aplikację SlideShare, aby zaoszczędzić na później nawet w trybie offline Przejdź do witryny na telefon komórkowy Załaduj konto Login Podwójnie dotknij, aby zmniejszyć zasady Wto Udostępnij tę kopię SlideShare LinkedIn Corporation 2017

Comments

Popular Posts